| Lektor: | Mgr. Rostislav Helštýn |
| Termín: | 30. 3. 2026 |
| Místo: | MŠ Oblastní unie neslyšících, Jungmannova 972, Olomouc |
| Prezence: | 8:45 |
| Trvání akce: | 9:00 – 13:00 (4 vyučovací hodiny) |
| Určeno pro: | pedagogický pracovník |
| Výstup: | Osvědčení |
| Cena: | 1 490.- Kč |
| Registrace: | Registrační formulář |
Účastnický poplatek - platební údaje
Číslo účtu: 300664554/0300
Variabilní symbol: 3003
Do poznámky pro příjemce uveďte své jméno a příjmení.
Anotace
Sociální a emoční zralost jsou kompetence, jejichž úroveň a kvality předurčují úspěšnost (nejen dětí) v životě. Vychází z rodiny, rodinné výchovy a projevují se např. už počínaje připraveností dětí při vstupu do MŠ, potažmo na ZŠ.
Úroveň těchto kompetencí také zásadně ovlivňuje dítě ve věku, kdy se má cíleně začít učit spolupracovat a prosazovat se ve skupině, tzn. na II. stupni ZŠ. Těžko se mezi ostatními prosazuje nesebejistý, nesebevědomý jedinec…
V Současné době znepokojivě klesá úroveň samostatnosti, adaptability, umění snášet zátěž a dalších sociálně emočních dovedností, jejichž kvalitu si děti primárně přináší z rodin. Pro budoucí vzdělavatelnost dětí je velmi důležité, abychom jako učitelé jednotlivé kompetence znali, uměli je identifikovat a pracovat s nimi ať už přímo v komunikaci s dětmi nebo jejich rodiči.
Jestliže mluvíme o individualizaci výuky či individuálních přístupech, jako o skupinovém pravidlu, jsou dovednosti a kompetentnost v práci s osobností dítěte pro to nutným předpokladem.
Přínos semináře
- identifikace jednotlivých sociální kompetencí v praxi
- praktické rady, doporučení pro práci přímo s dětmi, tak ve spolupráci s jejich rodiči