| Lektor: | Mgr. Jiří Halda |
| Termín: | 23. 3. 2026 |
| Prezence: | 8:45 |
| Čas konání: | 9:00 – 15:00 (8 vyučovacívh hodin) |
| Místo: | Oblastní unie neslyšících, Jungmannova 972, Olomouc |
| Určeno pro: | pedagogický pracovník |
| Výstup: | Osvědčení |
| Cena: | 1 620,- Kč |
| Registrace: | Registrační formulář |
Účastnický poplatek - platební údaje
Číslo účtu: 300665084/0300
Variabilní symbol: 2303
Do poznámky pro příjemce uveďte své jméno a příjmení.
Anotace
Komunikace je hlavním pracovním nástrojem pedagoga. A komunikační dovednosti jsou tedy neustále se vyvíjejícím se nástrojem, který nikdy není hotový. Proto je třeba podporovat rozvoj komunikačních technik, nadhledu a účelu. Obsah semináře se zaměřuje nejen na konkrétní komunikační techniky, ale také na fakt, že každý dětský věk vyžaduje jinou formu, obsah a kompetenci.
Po absolvování semináře budou pedagogové schopni určit komunikační strategie, na jejichž základě zvolí vhodné komunikační formy, které využijí během své pedagogické praxe.
Obsah semináře:
1. blok:
Komunikace má dva hlavní procesy – vnitřní (myšlení) a vnější (mluvení). Mezi oběma procesy se celý život tvoří vazba, která má kvalitativní charakteristiku. Účastníci se budou rozdíl v těchto oblastech učit chápat a rozeznávat .
2. blok:
Je třeba znát rozdíly mezi malými, většími a dospívajícími dětmi a samozřejmě dospělými. Účastníci se proto dozvědí charakteristiky komunikace jednotlivých věkových období.
3. blok:
Komunikace není jen verbální, ale je existuje také komunikace tělem („řeč těla“), emocemi (pro-zodie) a komunikační nedostatky (tzv. paraverbální jevy). Pedagogové potřebují znát a ovládat všechny čtyři oblasti, protože v opačném případě se jednak s dětmi nedomluví a navíc se stávají terčem parodování a nápodoby.
4. blok:
Účastníci se tedy dozvědí zákonitosti a formy zpětné vazby, včetně základních komunikačních technik, kterými se zpětná vazba formuluje. Do tohoto bloku spadá i závěrečný dialog, dotazy a diskuze.